Rebecca

1
Jag är sjuk! Eller, åtminstone förkyld. Vaknade upp med tjock hals och en lite lätt rinnande näsa, nu har även huvudvärken kommit tillbaka. I don't like this at all! Fasen också, jag som aldrig blir sjuk... Eller okej, där ljög jag, när någon som står mig nära blir sjuk så blir oftast jag också sjuk, men det är i stort sätt aldrig så att "jag är först".

Nä, detta var inte alls kul. Hoppas att det går över snabbt, vilket det brukar göra. Som till exempel i somras när jag, min pappa och syster var i Köpenhamn på Tivoli. Jag blev helt hängig när det började lida mot kvällen, jag orkade inte med alls. Jäkligt ont i huvudet, illamående och massor. Energin låg på noll, om inte mindre. Så vi åkte hem därifrån tidigare, till följd att min syster blev lite lätt sur på mig. När vi stod och väntade på tåget fick jag panik, det blev mer och mer försenat och det kändes som att jag skulle trilla ihop när som helst. Äntligen kom tåget och som tur var så fanns det plats för oss att sitta. Annars skulle jag nog dött, precis där och då. På kvällen där sen så låg jag bara i soffan och tog det lugnt, sov gjorde jag nog också. Det blev inte mycket verksamhet alls för mig den kvällen.

Redan morgonen därpå kände jag mig frisk som en nötkärna. Så jäkla skönt det var!

Men oj, det var ju egentligen inte detta jag skulle skriva om. Ja, jag är lite halvkrasslig, det vet ni nu. Min packning är klar sen inatt, det enda som fortfarande inte är i är datorn som jag sitter och skriver på just nu. Om en stund ska vi nog åka, först inom mamma där jag ska lämna + hämta några småsaker, sedan vidare till Lund där vi ska runt och titta lite. Och så ska jag hämta ut min tågbiljett inför morgondagen. När vi är klara i Lund ska vi vidare upp till kusinerna. Visserligen är ingen av kussarna hemma, inte så konstigt kanske när det bara är en som bor hemma fortfarande? Vad som händer där uppe vet jag inte, mer än presentutdelning till mig och min syster. Om vi nu har varit tillräckligt snälla...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress