Rebecca

fullt upp
Hej på er, här har det nu varit tyst en längre tid men annat har kommit emellan. 20-årsdagen, antagningsbeskedet, julfix, julafton x3.
 
20 fyllde jag nu den 15e. Hela den närmsta släkten var här hos mamma, med andra ord både från mamma och pappas sida. Vilket var riktigt trevligt! Så har jag inte firat min födelsedag på ja... vad kan det vara (???), nästan 10 år kanske. Jag var lite orolig över hur det skulle gå, men det gick galant! God mat, god efterrätt, hembakad kola, pepparkakor, lussekatter, glögg, musik och långbord! 26 personer tror jag att vi blev. Och så massa presenter! Mer om dem i ett senare inlägg dock...
 
Sedan var det då julfix som stod på agendan, fixa hemma & baka, men även köpa de sista julklapparna. På själva julafton var vi bara fem stycken. Mamma, syster, mormor, morfar och jag. Plus katterna och hunden såklart. Här hemma. Kalle Ankas jul, julmat, julklappar. Jag har nog varit ganska snäll i år då jag fick hela åtta paket bara den kvällen!
 
På juldagen åkte jag och min syster hem till Emmi för att fira jul med dem där (pappa, Emmi och döttrarna). Mer mat, julmust, julklappar och julklappsspel. Mysigt! Sedan hamnade vi framför TVn tills dess att vi tog bilen hem till mamma igen.
 
Annandag jul firades uppe hos moster med familj, hit kom även mormor och morfar. Ett helt julbord med allt vad det innebär, julklappar och julklappsspel ännu en gång. Där sov vi även över till den 27e - mammas födelsedag! Trevligt värre :)
 
Gårdagen och dagen har varit lugna. Lite hushållssysslor såsom tvätt och disk. Tittat på tv och myst. Det behövs. Idag är sista dagen som jag faktiskt bor hos mamma, natten till idag var den sista som jag sov här. På ett tag i alla fall. Man vet ju aldrig vad som händer, och dessutom så finns ju helger som tur är!
 
Ikväll åker vi till pappa, där ska jag tillbringa mina två sista veckor i Skåne. Det blev lite ändrade planer, egentligen skulle vi redan varit där hemma, men en tråkig nyhet dök upp så vi stannade här hos mamma lite längre. På måndag är det nyår och på tisdag (antagligen) firar jag jul med släkten på pappas sida. Fjärde julfirandet av fem, troligen.
 
Men nu; dags för matlagning. Köttfärssås och spagetti!
 
Mina åtta första julklappar för julen 2012!
Linda Lövberg Hjären

Hejsan :) Vi har inte pratat på länge :o Allt bra med dig :)

Caroline Nilsson

Bloglovinbyte? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress