Rebecca

orkar någon läsa igenom detta - säg till!
Hej på er. Här har det varit tyst de senaste dagarna men jag har varit så jäkla trött. Mått dåligt. Efter torsdagens jobb så var jag nog rätt nedfrusen, frös som jag vet inte vad. Sov i stort sätt ingenting den natten. Jag var jättetrött så jag somnade nästan direkt, men efter kanske en timme var jag vaken igen. Låg och vred & vände på mig, det var hemskt. Natten var som ett enda stort töcken. Låg och pratade med mig själv i flera timmar, vilken inte kan ha varit en dröm då jag såg mitt rum, mörklagt - precis som när jag lagt mig. Men det var jäkligt mysko i alla fall, gick upp och tog något att dricka efter någon timme. Tror att jag somnade en liten stund då, men sedan vaknade jag igen när pappa gick upp. Jag skulle inte upp då så jag försöka somna om igen, vilket inte gick, var varm som en kamin, gick upp men då bara frös jag. Gurglade något bakteriedödande eftersom att jag hade ont i halsen och så tog jag en ipren, därefter somnade jag igen och sov alldeles för djupt fram tills klockan tjugo över åtta. 40 minuter innan jag skulle vara på min sista föreläsning. Fick snabba på och ta mig till bussen. Kom såklart lite sent, men vad ska man göra när bussen bara går en gång i timmen och då precis innan klockan blir hel? ...

Dagen släpade sig fram, fast att vi bara "gick" till tolv/halv ett. Sedan firade vi lite, genom att äta lunch ute - tillsammans. Satt och snackade tills det var dags för alla att bege sig hemåt och för mig att ta mig till bussen och Lund. I Lund lämnade jag bilderna och fick positiv feed-back från chefen, han tyckte att jag gjort ett bra jobb! :)

Tog bussen hemåt. Fick ju såklart gå sista biten (från bussen och hem), och där trodde jag att jag skulle dö. Frös som bara den och hade absolut ingen ork i kroppen. När jag och min syster kom hem så la vi oss i soffan och kollade TV, efter kanske 20 minuter sov vi båda två. Fram tills klockan var runt halv åtta. När klockan närmade sig åtta ringde pappa och frågade ifall vi varit och hämtat pizza än, vilket vi inte hade, han var på väg hem så han hämtade upp dem. Skönt det, jag hade aldrig orkat gå enda dit! Resten av kvällen ägnades åt att försöka äta upp 1/4 av pizzan (vilket inte gick något vidare) och att kolla tv. Sedan var det sängen, somnade fort och sov nästan hela natten fram tills klockan var ett ungefär...

De två begav sig till affären men jag stannade hemma för att vila. Åt inte någonting på hela dagen, mer än två apelsiner. Var inte sugen på något. Tvättade, fixade med disken, kollade på TV och låg och läste fram tills de kom hem. Var då hungrig som en varg men eftersom att klockan var så mycket var det inte lönt att äta något, sparade hellre mig tills det var dags för kvällsmat. Då var det jäkligt gött med mat, men fick någon slags magknip eftersom att jag inte ätit någonting på så länge. Usch.. Planerna för festen ställdes in, för min del, såklart, så jag låg hemma och kollade på teve med familjen, åt paj och godis. Oja, bättre mådde jag, men jag var inte på topp.

Idag mådde jag ännu bättre, vi tog en shoppingtur. Först till USPORT. Hittade skridskor till min syster och även ett gäng handskar/vantar till allihop. Jag och min syster satsade på ett par kombi-vantar. Alltså en tjock tummvante som innehöll en lite tunnare fingervante som man kan ha på sig när man till exempel åker skidor... För att göra det lättare för sig när man ska göra något "pilligt", inte så skönt att ta av sig vantarna helt då. Brrr! Därefter tog vi oss till IKEA och köpte lite grejor. Bland annat en (två) byråer till mig. Jag har länge varit i starkt behov av en ny. Tre lådor i varje, men har bara byggt ihop en än så länge. Helt själv, känner mig nästan duktig... Förutom möbel-bygg har kvällen ägnats åt god mat i form av pasta/pastasås, TV i form av bland annat Once upon a time, Copycat Singers och lite annat smått och gott...

Nu är det verkligen dags för sängen för min del, upp vid sju imorgon. Jobbet börjar vid nio - godnatt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress