Rebecca

det senaste...
Hej på er, det var ett tag sedan nu men jag har haft "fullt upp". Förra tisdagen körde jag själv för första gången (om man inte räknar med halkan). Jag körde upp mamma till en av hennes kunder och sedan hade jag ungefär två timmar på mig att spendera ensam i bilen innan jag skulle hämta upp henne igen. Det gick super och det var riktigt kul! På onsdagen hade vi gäster och sedan på torsdagen körde jag upp till Jesper.
 
Resan upp gick jättebra, inga problem alls, det enda lilla var att GPS:en visade en lite annorlunda väg via Halmstad och Ulricehamn, bränslesnålare - javisst, men det tog lite längre tid. Jag kom ju i alla fall upp, helskinnad, och det är väl det viktigaste?
 
På fredagen - midsommar - åkte vi till Visingsö. Jag körde med min bil till Gränna och sen fick den stå där tills vi skulle åka hem därifrån på söndagen. Vi var på Visingsö fredag, lördag och sedan åkte vi över till Gränna på söndags-förmiddagen. Dansade runt midsommarstång, åt god midsommarmat och hade det bra. På lördagen cyklade vi Visingsö-runt, nästan i alla fall. Det blev nog en tre mil åtminstone. Kollade på lite "kända" saker och sådär. Jag var trött som en dåre på kvällen, så somnade innan kvällsmaten...
 
På söndagen var det hemfärd. Vi fick packa ihop oss och städa våra stugor/rum. Sedan tog vi båten över till Gränna och så var vi ett gäng som fick baka polkagrisar. Kul, men svårt. Vi var 10 personer som fick dela på en deg som en person i vanliga fall håller på med, ändå hade vi galet svårt för att hänga med! Efter polkagrisbaket gick vi och åt och sedan var det dags för hemfärd. Jag körde hem till mig och resten av gänget körde till Stenstorp. Lite ensamt.
 
I måndags började en ny aktivitet som af har bestämt att jag ska gå på. Det är där jag sitter nu. Varje dag mellan 9 och 15.30. Hittills har vi kollat på våra CV och Personliga Brev. Mitt CV är tillfixat, även om det inte var något mycket att fixa, men det Personliga Brevet är svårare. I eftermiddag ska jag ha ett såkallat Kartläggningssamtal och förhoppningsvis blir det lite lättare efter det. Kanske får man lite hjälp?
 
I eftermiddag, efter detta, ska jag köra upp till Susanne (en i min förra grupp). Mysigt, två i den gruppen är redan på väg upp/uppe, så jag får komma på efterkälken, men det blir nog bra ändå!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress