Rebecca

22/
Då var det torsdag igen. Det har varit lite tyst här, men jag har en del saker nu som ska göras. Så snart som det bara går. Jag har skrivit ner allt (som jag kommer på just nu) på en lista så att jag kan bocka av det och så att jag slipper ha allt i huvudet hela tiden.
 
"Det ska jag göra, och det... och det med.... !!"
 
Nej tack!
 
Ringa lönekontoret, personalavdelningen och äldrevården i Staffanstorp. Ringa på blocketannonser (kyl/frys). Ringa och boka in tid hos naprapat. Planera inför det stundande kalaset. Önskelistan (så gott som klar), maten, baka och få ner alla som kommer på en lista.
 
Okej, det låter inte så mycket, det är egentligen inte så mycket. Men det är ändå saker som "tynger ner" en. Sedan ska man ju även ha tid åt matlagning, diskning, tvättning, städning osv. Samtidigt som man vill ha tid till att bara ta det lugnt.
 
Jag har jobbat tisdag-onsdag denna vecka också. Dock bara 5 timmar per dag, men bättre än inget! Det är lite komiskt, kanske är Lunds Universitet inte ment to be för min del. Nu, två gånger i rad har jag fått jobb när jag hade planerat att gå på deras Öppet hus... Kanske nästa vecka! Jag har bokat in det, men sedan får jag se vad som händer på jobbfronten på tisdagmorgon.
 
Nu: en kopp kaffe och macka!
Liborius

listor är bra:)

anniepiie

Bra med listor faktiskt, då blir man mer motiverad och får det gjort! :D SV: Jaa, jag fick min lönespec i onsdags och lönen kommer in på kontot idag. :) (olika för alla iofs) Jag har inte heller fått arbetsgivarityg från de företaget jag städade på i sommras. :( Väntar fortfarande med det på jysk har jag fått. Tar lång tid men behöver det snart till af. :P Trevlig helg. KRams

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress