Rebecca

påbörjat flytt till nya rummet
Igår satte jag igång att flytta in till mitt nya rum. Flyttat in säng, byrå och spegel. En bokhylla stod redan där inne och min klädställning monterade jag upp redan i måndags. Det blev den vita förresten. Spegeln kommer inom sinom tid att bytas ut till en riktig golvspegel, jag har beställt en från Ellos men den kommer inte förens i december...
 
Jag har även börjat fixa med mina kläder, hängt upp lite på ställningen och sådär. Sedan ska jag även försöka gå igenom alla kläder, för som det är nu så använder jag nog inte ens hälften. Bland annat för att jag inte vet vad jag har - jag har haft en sån jäkla oordning. De kläder som flyttat med mig mellan mamma och pappa har legat kvar i väskan och så har jag plockat därifrån. Förhoppningsvis blir det bättre nu när jag får bättre ordning, både hos mamma och pappa!
 
Orkidéerna är utplaserade i fönstret, där har jag även ställt två ljus. Vi har även lite idéer på vad vi ska göra med mina gardiner då jag bara har ett fönster i det nya rummet. Vi har en ganska bra plan, jag vill bara se hur det ser ut på plats innan jag bestämmer mig till 100%. En sak som är kul är att orkidéerna och gardinerna går så bra ihop. Mina gardiner är lila, orkidéerna har en vit "grund" och så lila prickar och sådär. Trevligt, och faktiskt inte något jag tänkte på när jag stod i affären och valde ut...
 
Bilder på rummet kommer, dock inte än då det absolut inte är färdigt! En vända till på IKEA ska planeras in, jag ska köpa ytterligare några galgar och eventuellt även en "hög" växt som jag kanske kan ha i ett litet "inskjut" eller vad man ska kalla det. Även min taklampa ska upp (huu, så mörkt det var i morse när jag klev upp kvart i sju och inte kunde tända!!), den åker nog upp imorgon skulle jag tro.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress