Rebecca

13 februari
Längesen som jag skrev, det är kanske dags nu? Jag har loggat in här några gånger för att försöka skriva något, något litet i alla fall. Jag öppnar "skriv inlägg" men sedan kommer jag inte längre. Skriver två-tre ord, sedan tar det stopp. Varför ska jag skriva? Vad ska jag skriva om? Jag har inget intressant att skriva ju!
 
Skolan tar en del tid, just nu sitter jag med Studieuppgift 3 i Omvårdnad - Ämne & Profession. Där ska man ta fram och läsa två engelspråkiga vetenskapliga artiklar inom något i vården och sedan ska man granska, utvärdera, sammanfatta dem. På fredag har vi ett seminarium där vi ska diskutera den ena artikeln tillsammans och sedan presentera den andra i ungefär fem minuter.
 
Om vi inte hade haft seminarium på fredag hade jag förmodligen suttit i en bil just nu, på väg upp mot Sälen. Jesper är på väg dit upp, hans familj åkte redan i söndags men han stannade kvar och tog hand om firman några dagar, men nu ska han också upp. Så här sitter jag helt ensam i deras hus. Känns inte alls konstigt eller så (host!!). Konstigt, tråkigt och ensamt... På fredag åker jag i alla fall söderut, till min familj, längtar, saknar dem. Dock hade jag gärna åkt nu på stuts, men det går ju inte, seminariet ni vet!
 
Jag får väl snart fixa kvällsmat och äta. Känner inte riktigt för det men huvudet värker så jag tror att det är dags...
Liborius

sv. det är lugnt:)
jag får reda på om en månad om jag får jobbet...så håller tummarna!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress