Rebecca

ladda batterierna
Just nu känns det som att det är en hel del i skolan. Jag är på praktik denna veckan, Hentorp Vårdcentral. Bara 20 timmar, men det känns efter dagen idag - 8-17. Vi har även en studieuppgift som ska göras angående praktiken, vi ska granska hur sjuksköterskan "beter" sig i mötet med patienten och sedan ska vi skriva om detta möte. Sedan har vi även en uppgift om att vi ska föra "dagboksanteckningar" för tankar och funderingar som vi får på den ena kursen. Detta ska sedan sammanfattas på något bra sätt och skickas in. Tre tentor har vi också, vecka 10, 11 och 12. Latinska ord/medicinsk terminologi, omvårdnad och fysiologi. Massor!! Massor att läsa. Vet inte hur mycket jag ska plugga. Vet inte var jag ska börja, gaah!
 
I helgen har jag i alla fall laddat batterierna en aning. I fredags efter seminariet åkte jag hem till Skåne. Träffade mamma, pappa, syster, Emmi, Alicia och Melina. Även min systers ena kompis och Alicias pojkvän. Första kvällen åt jag kvällsmat med mamma och sedan åkte jag hem till Emmi och myste där en sväng. Tittade på film och pratade. Lördagen var lugn med bio på kvällen tillsammans med mamma och syster, nya Die Hard. På söndagen var jag, syster och pappa hemma hos honom. Vi åt tillsammans, snackade, tittade på tv och hade det bra!
 
Måndagen blev till en början väldigt lugn, sedan lite stressig och sist väldigt seg. Sov hos pappa, var där någon timme innan jag åkte till mamma. Packade grejor och åt kvällsmat tillsammans med henne. Packade ut i bilen och körde ungefär sju. Resan norrut var seg, den tar normalt ungefär 3.5 timmar, igår tog det ungefär 5,5 timmar. Vädret var piss. Körde i mellan 60 och 90 på motorvägen där det normalt är 110-120, från Skånska-gränsen ungefär och enda upp till Jönköping! Tillslut var jag uppe i alla fall, klockan halv ett på natten, sedan upp halv sex idag... Snark!
 
Imorgon blir det i alla fall bara praktik mellan 8 och 12 och sedan hade jag tänkt träna :)
anniepiie

Heeej! :D Allt bra? Du har fullt upp hör jag, stressa inte ihjäl dig bara! :) hihi SV: jo så är det ju när man bor i hyresrätt, men vilken tapet man än väljer är det himla snyggt när det är nytapetserat!! :D Ta hand om dig. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress