Rebecca

Det rullar på
Livet rullar på och det känns bra, men de senaste dagarna har känts lite jobbiga. Jag saknar de där hemma. Mamma, pappa, min syster. Katterna. Jag pratade precis med pappa en kort stund. Sa grattis. Han fyller år idag. Det blev inget långt samtal, han var i affären, men det kändes ändå bra. Kul att höra hans röst...
 
Igår pratade jag en stund med min syster. I söndags ringde jag runt till halva släkten (okej, inte riktigt, verkligen inte) - mamma, pappa, syster och farmor. Pratade en liten stund med var och en. Saknar dem allihop! Det ska bli skönt att åka hem till helgen, träffa alla. Släkten på pappas sida också, fira honom ju!
 
----
 
En sak som varit lite extra jobbig nu de senaste dagarna, senaste veckan, är att jag tänkt extra på farfar. Varför vet jag inte riktigt, men många tankar har gått till honom! Lättare blev det inte av att testa på och jobba på ett ålderdomshem nu tisdag-onsdag. Gamla människor. Någon drack en likadan näringsdryck som farfar "drack" på sjukhuset. Farfar tyckte inte om det. Minns hur han såg ut, hans miner.
 
Jag har nog fortfarande inte förstått det riktigt. Jag vet att han inte finns här längre, men fortfarande dyker det upp som ett "juste" eller vad man ska säga.
 
----
 
Det senaste har varit lite krävande som sagt. Många känslor.
 
Även mycket studier, känner mig inte riktigt laddad. Tenta imorgon, borde väl återgå till böckerna...
anniepiie

Heej! :) Men grattis!! va roligt att det har gått bra på tentan! :) Får hoppas att det går bra idag oxå, håller tummarna!! :) Trevlig helg söt!! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress