Rebecca

Skador. Tentor. Göteborgsvarvet.
Hej på er, längesen nu... igen... men vad ska man skriva när ens dagar i stort sätt bara är fyllda med sömn och plugg? Jag är ofantligt trött hela tiden, vilket nog inte får så positiva konsekvenser till de stundande tentorna. Ett imorgon och ett om en vecka. Det imorgon är jag nog inte så orolig för, men det nästa vecka verkligen bävrar jag för.. usch!! Varför finns det inte något slags chip som man kan trycka in i hjärnan som är fyllt med allt vad anatomi och fysiologi heter?! I alla fall fyllt med smärtans fysiologi, cirkulations- och lymfsystemet, respirationssytemet, matspjälkningssystemet, vätske-, elektrolyt- och syra-basbalans, och de manliga och kvinnliga repreduktionsorganen. Det är verkligen MASSOR!! Sen ett som var fyllt av alla de etiska principer och teorier som vi ska kunna, lagar, författningar och dokumentations-delar hade inte heller varit fel...
 
Förra helgen var det dags för Göteborgsvarvet i alla fall. Jag kom runt och tog mig i mål, fast att vädret var som det var. Varmt-regn/hagel/åska-kvavt och varmt. 2:11:06 stannade klockan på, och det är jag nöjd med, även om det var ungefär 8 minuter långsammare än när jag sprang hemma. Det var ju trots allt första gången som jag sprang Göteborgsvarvet, vilket inte är samma sak som att springa själv, plus vädret då...
 
Direkt när jag kom i mål och började gå kände jag att jag hade något ofantligt ont i den ena lårmuskeln, jag kunde knappt gå. Jag kände hela tiden en molnande smärta ungefär, och när jag hade tyngden på "fel" ben så var det som att någon körde in någonting vasst rätt in i sidan på låret, och ovanför knäet. AJJ!! Ringde till 1177 på måndagen och de trodde att det kunde vara en inflammation i muskeln, sedan har jag inte undersökt det mer efter det. Nu är det betydligt bättre i alla fall, men det gör fortfarande ont när jag lägger tyngden på fel sätt och så blir det benet trött för väldigt lite ansträngning...
 
En bild från marathonfoto.com, på mig när jag sprang. Hemskt vad snygg man är när man springer (ansiktet)...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress