Rebecca

Räknar ner dagarna...
Kursen som vi just påbörjat är inget jag hoppar upp och ner för. Folkhälsa och hälsofrämjande arbete. Det i sig är egentligen kul och intressant men upplägget gör att det inte blir så himla kul. Denna vecka har vi två seminarium, följt av att nästa vecka sitta med en gruppuppgift med påföljande seminarie/redovisning på fredagen. Tre veckors praktik följer därefter med en målbeskrivning på 1,5 sida (som ska vara klar innan vi går ut) samt reflektioner på 6-9 sidor efteråt. Därefter är det julledigt, minus ledigt. Under julen har vi tid åt dels reflektionerna efter praktiken, samt ännu en gruppuppgift samt tentaplugg. Efter "ledigheten" har vi seminarium om praktiken den 2/1, den 3/1 har vi redovisning av gruppuppgift#2 och den 8/1 har vi tenta i kursen.
 
Ja, det handlar om att ligga i. Vi i min grupp ska åtminstone försöka att bli klara med gruppuppgift#2 innan praktiken drar igång så att man har en sak mindre under jul och nyår.
 
Som tur är har jag några saker att längta till, att räkna ner dagarna till. Först och främst är det min födelsedag den 15 december. Följt av ett julfirande/födelsedagsfirande för mig och mamma den 22 december och sedan riktiga julafton med pappa. Därefter är det ett hopp fram till den 5e februari då vi ska åka till New York i några dagar!!
 
Tur att det finns några ljusglimtar i den förtillfället lite "gråa" vardagen.
 
Sedan får man ju alltid se det som så att jag med denna kursen är ett steg närmare mitt mål att bli sjuksköterska! När denna kursen är slut har jag gått 1/3 av utbildningen, 1 av 3 år.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress