Rebecca

19:17
Har idag haft en heldag i skolan, 8-17. Förmiddag med FASS och Melior och en eftermiddag med KTC (förkortning för kliniskt träningscentrum) där vi övade på att sätta PVK. Därifrån fick jag med några saker hem så att man kan titta på allt och "lära känna" det lite. Jag kan ju dock inte sätta en PVK på riktigt, tyvärr, det får kanske bli på VFU och sommarjobb. Tänk att man till sommaren kan bli anställd som undersköterska i stället för vårdbiträde! Undersköterska är ju trots allt något som man måste ha en utbildning för att få kalla sig! Hoppas bara att man får ett jobb på sjukhus, jag har inte skickat in någon ansökan än. Det är det personliga brevet som spökar, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Kan tänka mig att mina tidigare jobbsökarerfarenheter hjälper till med att det ska vara så svårt. Tidigare har jag ju skrivit hur många ansökningar som helst utan att få napp, vilket nog gör att jag nu känner att det måste vara så mycket bättre än det jag skrivit tidigare...
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress