Rebecca

sommarjobb
Jag håller på att kolla vad det finns för jobb inför sommaren. Visst finns alltid hemtjänsten där jag jobbade i somras och även lite i höstas, men det hade varit kul och intressant att få vara på sjukhus. Fast samtidigt läskigt, sjukhus liksom! Det känns som att man måste kunna allt då! Stå ensam, på egna ben, fast om man ska vara ärlig så är man nog mer ensam inom hemtjänsten där man oftast åker runt själv till olika personer.
 
I alla fall.. det jag funderar över är det här med vilka avdelningar man vill vara på. På en ansökning kan man nämligen skriva i vilka områden man är mest intresserad av. Visst, man behöver ju inte skriva i något men ändå... Jag funderar på vad som skulle ge mest! Hittills har jag skrivit i neonatal, BB och förlossning, eftersom att det är åt det hållet jag nog vill åt senare, när jag är klar, men samtidigt kan det ju vara bra att se annat också. Få en bred grund och sådär! Det finns en hel drös med olika avdelningar och mottagningar i Skövde, inte riktigt lika många i Falköping. Sedan hade jag även tänkt söka hemma i Skåne också, få lite bredd på det hela och förhoppningsvis lite att välja mellan! Lund, Malmö och Kristianstad tror jag att jag söker till där!
 
Men frågan kvarstår - vad för avdelningar ska jag skriva? Vilka "ger" mest tro? Jag borde väl höra med min moster som är sjuksköterska om vad hon tror är bäst.
anniepiie

Jag har ingen erfarenhet av sjukhus eller vårdyrket över huvudtaget så har inga tips tyvärr.. Men du lär nog lära dig mkt var du än hamnar! :) SV: Förstår att det kan vara knepigt att ses är man bor långt ifrån varandra. Bor hon där kan du ju höra med henne om hon vill ta en snabbfika när du endå är vägarna förbi utan att bestämma för mkt! ;) Kram på dig!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress