Rebecca

1 / 4
I måndags var jag på arbetsintervju inför sommaren. Denna gången på Neurorehab på sjukhuset i Skövde. Jag fick då förfrågan om jag kunde tänka mig jobba som T5a eller om jag ville jobba som undersköterska. T5a = att man arbetar som en sjuksköterska, gör samma saker som en legitimerad och så vidare, men jag har inte det allra yttersta ansvaret. Det måste finnas åtminstone en ordinarie sjuksköterska som jobbar samtidigt som jag kan gå och fråga om det är något. Ett plus är alltså att jag inte får jobba natt om jag är där som T5a. Det kan nog kallas för assisterande sjuksköterska eller något sådant.
 
Ett minus som jag har hört, som jag visserligen inte vet om det stämmer, är att det kan vara så att man inte får ut sin legitimation sen - om man gör något fel. Om det är så vet jag inte, enhetschefen kände inte igen det. Jag skulle ha ringt till socialstyrelsen som har koll på det där, men jag har inte haft tid med det än. Skola ni vet. Jag får försöka ringa imorgon innan jag ringer till avdelningen! Hur ska jag göra?!
 
För övrigt är allt bra. Tidigare ikväll skrev jag (och Jesper) provet i enstjärniga dykarutbildningen. Båda blev godkända. Vilket var väldigt skönt. Då var det gjort och nu är det i stort sätt bara utedyk och uppdyk kvar! Men det blir inte förens i slutet på april/början på maj.
 
På tal om prov. Jag hade ju två tentor i fredag. Usch, fy och herregud säger jag bara. De där tentorna var inget kul. Jag, och alla andra som jag har pratat med, gick ut därifrån med världens "tyngsta" känsla. Så ska det inte behöva vara. Detta var de minsta tentorna i högskolepoäng men de tentorna där vi satt längst och mådde "sämst" efteråt. Nej usch säger jag! Jag hoppas verkligen att jag klarade båda två, men jag är lite osäker, speciellt på biomedicin-delen. Jag kände att jag hade hyfsat koll kvällen innan (och även natten, då jag bara vaknade upp och hade massor i huvudet som jag räknade upp), men sen när jag väl satt där var allt (nästan i alla fall) helt bortblåst. Det kändes som det i alla fall. Efteråt har lite saker dykt upp i huvudet på mig - utan att jag har läst någonting i mina papper. Typiskt att det var just under tentan som hjärnan var helt tom ....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress