Rebecca

Dag 1 - från Stenstorp till New York

Då börjar vi då...

Den 5e februari började med att samlas hemma hos Jespers föräldrar för att packa in allt i de två bilarna som vi skulle åka med till Stockholm och sedan köra iväg. Det blev några timmar i bil innan vi var framme på Arlanda.

Vid 17.30 skulle planet lyfta och sedan väntade ytterligare några rese-timmar innan man landade i New York 20.00 (lokal tid, alltså klockan 02.00 här i Sverige). Jag tror dock att vi landade lite senare än vad som var planerat.

Planet var hur fint och bra som helst! Vi åkte med Norwegians Dreamliner-plan, så vi hade bra med benutrymme, hade jättefina TV-skärmar på stolsryggen framför där vi kunde titta på filmer, serier, lyssna på musik och spela spel. Vi kunde även beställa snacks och filtar och grejor genom de där skärmarna. Ett annat plus var maten som verkligen var över förväntan, flygplansmat kan ju vara lite sådär men det vi fick var jättebra! Till kvällsmat fick vi pestokyckling och till "frukost" fick vi mackor, yoghurt och juice. Frukosten var kanske lite mer vanlig, men det var väldigt mycket! Platserna vi bokat var dessutom precis vid toaletten vilket också var rätt skönt.

På flyget ägnade jag mig åt att göra en läxa, titta på några avsnitt av The Big Bang Theory och filmen We're the Millers. Timmarna gick fort helt enkelt, det blev faktiskt ingen sömn alls.

Att det inte blev någon sömn kände jag av när vi sedan landat och först skulle gå igenom en slags "säkerhetskontroll" där de tittade på passet, tog fingeravtryck och tog en bild eller vad de nu gjorde. Därefter fixa bagaget, fixa biljett till AirTrain och tunnelbana och sedan åka in mot den stora staden!

Min första blick av staden på riktigt blev när vi kom upp från tunnelbanan vid vårt hotell. Med andra ord nästan mitt på Times Square. Herregud vilken känsla alltså. Allt var så stort, så högt, massor med ljus och ljud. Ja, det riktigt pirrade i kroppen! Vi gick mot hotellet där vi checkade in, åkte upp till 39onde våningen där vi fyra (jag, Jesper, hans syster och bror) hade vårt rum. Vilken utsikt !!!!!

Kvällen avslutades med mat på McDonalds följt av att vi nästan direkt gick och lade oss. Klockan var 4-5 svensk tid då. Eller nej förresten. Jag hade lyckats låsa min telefon, glömt pin-koden, så jag försökte få tag på min puk-kod. Jag lyckades inte och blev utan telefon hela resan. Först kändes det jobbigt, men när resan kom igång var det inget jag tänkte på. Jag hade ju ändå inget behov av att smsa eller ringa :)

...imorgon kommer uppföljaren!

anniepiie

åhh vilken upplevelse, kan se det framför mig, kliva ut och så är man mitt på times Square. :D Häftigt, när min faster och hennes man har varit i usa så har de ju sagt att man alltid får så stora portioner av mat. haha Man får mkt mer än här hemma när man beställer tex. 1 port. :P Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress