Rebecca

4 /
Hejsan, bloggen har förändrats som ni kanske ser. Jag testar ett PRO-tema. Visserligen bara för en månad, sen kommer min gamla design tillbaka, men en månad är alltid en månad. Idag har jag gjort det sista i skolan på länge. Jag har skrivit det sista på hemtentan i kursen Ledarskap och organisation i omvårdnad. Jag hoppas att den blir godkänd så att jag slipper tänka på allt vad skola heter nu under sommaren. Så att jag kan satsa allt på jobb och förhoppningsvis lite ledighet.
 
Jobbet börjar ordentligt på måndag. Utbildning måndag och tisdag och sedan är det jobb mellan 7-16 på onsdag. Sen har jag begärt semester för att kunna åka ner till Skåne eftersom att min älskade syster fyller år på torsdag. Det blir långledigt, torsdag till måndag. Sedan är det jobb tisdag-torsdag och sedan ledigt över HELA midsommarhelgen. Under hela juni kommer jag att gå bredvid färdig/ordinarie sjuksköterska, men från och med den 1a juli är det meningen att jag ska börja jobba självständigt (visserligen med en legitimerad sköterska på plats, men jag ska få göra saker själv på ett annat sätt). Det enda som kan hindra att jag får göra det är om jag skulle få U på hemtentan - allt annat är godkänt - man måste ju vara 100% godkänd för att få jobba som T5a (sjuksköterska under utbildning eller vad det nu kallas). Om så är fallet, att jag får U, får jag istället jobba som undersköterska, åtminstone tills dess att jag kompletterat hemtentan och fått den godkänd. Men, jag hoppas såklart att den blir godkänd så att jag slipper tänka på det där.
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon ska jag försöka komma upp i tid. Det skulle vara bra om jag hann gå till vårdcentralen för att kolla upp vad som är fel på mitt finger. Jag har fått eksemliknande skit där, helt torr och fnöskig med ett litet köttsår över ena leden som aldrig läker - inte så lätt i och med att det är över en led. Jag vill ha koll på vad det är eftersom att jag ska jobba med människor, sjuka människor, som inte ska behöva få i sig massa skit från oss i personalen. Förhoppningsvis är det bara lite torr hud, men de har kanske något tips på hur jag ska behandla det ändå eftersom att det är VÄLDIGT torrt och sitter på ett såpass utsatt ställe.... Jaja...
 
Sen är det i alla fall studentfirande som gäller. Jespers ena syssling tar nämligen studenten! Jag måste komma på vad jag ska ha på mig. Jag tycker att det är så svårt. Fast att klädkammaren och byrån är full med kläder tycker jag inte att jag har så mycket användbart. Det löser väl sig antar jag.