Rebecca

Dag 4 || Empire State Building, Flat Iron Building, Brooklyn Bridge & Wall Street

Dag 4 var en riktig turistdag! Vi besökte Empire State Building, som vi även åkte upp i och fick ytterligare en underbar utsikt. Man såg ju hur långt som helst. Ut över Manhattan! "Åh, ser du, där borta är ju frihetsgudinnan!". Därifrån såg vi även Flat iron building som vi gick och tittade på lite snabbt efter Empire, innan vi åkte vidare mot Brooklyn Bridge.

Vi gick ut en bit på den och tittade. Jag hade föreställt mig den mycket bredare. Inte bron kanske, utan själva gångbanan som vi gick på. Nu var det visserligen lite snö i kanterna, men om jag jämför med exempelvis Sex and the City-scenen från Brooklyn Bridge så kändes det väldigt smalt. Men, den var fin!

Efter Brooklyn Bridge begav vi oss mot en tunnelbana som skulle ta oss mot China Town. Fast först blev vi stoppade av ett gäng killar som skulle uppträda på gatan. Först hoppade de runt, slog volter och grejor men sedan skulle de ha upp några från publiken. Jag sa till Jesper att nu går vi! Kort därefter så går en av killarna emot oss, jag försöker gömma mig bakom Jesper, men så väljer han att jag ska upp ... Jaja, lite motsträvig men det känns ju svårt att säga nej/slippa ifrån, så jag fick gå upp och ställa mig med de andra utvalda. Vi som bara skulle stanna och titta en kort stund innan vi gick vidare var nu tvungna att stanna kvar och titta på allt.

Tillslut kom vi i alla fall därifrån och åkte till China Town. Vi gick nog åt fel håll för vi hittade INGENTING som verkade bra att äta på. Frös som bara den så man ville verkligen gå in och sätta sig någonstans. Tillslut hamnade vi i Little Italy där vi hittade en restaurang som verkade okej. Där blev det en slags pastarätt för min del, väldigt gott!

Efter en god och efterlängtad lunch i värmen kikade vi snabbt in på Wall Street innan vi tittade på lite mer shopping.

Middagen denna kväll blev på en av de trevligaste ställena som vi åt på. Ellen's Stardust Diner. Här showar de som jobbar. Alltså servitriserna, någon kock och så vidare. De sjunger och dansar, varvat med att de serverar oss gäster våran mat. Jäkligt kul, och coolt.

Efter den trevliga middagen gick vi till ett jättestort Forever 21 på 3 våningar. Därifrån fick jag med mig lite kläder och ett par ringar. På vägen därifrån och till hotellet såg vi en sån där "konstnär" som gör fina bilder med sprayflaskor/sprayfärg.Vi passade på att köpa en av hans bilder, vi får bara köpa en ram till den så att den kan komma upp på väggen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress