Rebecca

Kvinnans behov av stöd och delaktighet vid ett tidigt missfall
Jag sitter och jobbar med min B-uppsats. Vi började med det i måndags och jag har kommit en rätt bra bit tycker jag. Idag har jag läst igenom tidigare gjorda vetenskapliga artiklar och försökt ta ut det viktigaste och mest relevanta för min studie ur dem. De delar och meningar som jag tyckt varit mest relevanta har jag sedan skrivit ner i ett eget word-dokument som jag har skrivit ut. Nästa steg tror jag blir att läsa igenom alla de där meningarna och göra ett ytterligare urval genom färgmarkering. Då vet jag mer exakt vad ariklarna vill ha sagt och vad som passar till min uppsats - vad jag kan ta upp i min uppsats helt enkelt, och om det är flera av artiklarna som säger samma sak. Hur det ser ut helt enkelt.
 
Jag skriver ju min B-uppsats själv. Det kändes lite jobbigt till en början men nu känns det helt okej. Det enda som jag kan tycka är lite jobbigt är det här med att vi ska opponera och respondera - att jag behöver göra detta själv. Men, det är väl bara något som jag får lära mig. Jag kan ju se det på ett annat sätt också - om jag hade skrivit med någon hade jag kanske hamnat lite i bakgrunden när det gäller just opponering och respondering.
anniepiie

Intressant, va duktig du är!! :D SV: Jaa, det är så himla komiskt att det blev samtidigt som jag var på intervju. Hoppas att jag får svar nu i veckan. :) Vad gör du annars ikväll? Går du i skolan alla dagar i veckan? En kompis till mig gick socionomprogrammet och gick endast 2-3 dagar i veckan. :) Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress