Rebecca

Distraction
Det är konstigt. Att allt kan vara roligare än att sitta med skolarbete. Vi har ett grupparbete som vi ska läsa in oss till. Imorgon ska vi sätta oss och börja skriva. Det ska handla om stroke, omvårdnaden, hur det är att leva med det, miljöpåverkan. Jag och två andra i gruppen satt kvar en stund efter föreläsningen idag och letade efter några aktuella vetenskapliga artiklar (man ska ha med minst två), nu hade jag tänkt läsa igenom dem. Så att jag får ett humm om vad de handlar om. Sedan ska jag även läsa i kurslitteraturen om stroke. Få en liten "inblick" i det hela. Min ambitionsnivå är inte så hög känns det som. Springer hellre runt och gör annat här hemma, håller på att tvätta bland annat.
 
Jag tror att det blir lättare när jag går över till böckerna. Artiklarna är lite jobbigare, är skrivna på engelska och sådär. Plus att man blir störd av datorn på ett helt annat sätt. Eftersom att jag bara har dem på datorn så är det SÅ lätt att bara ändra flik, så vips var man på facebook, eller som i detta fallet - på bloggen. Skärpning!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress