Rebecca

Sommarjobb och lite blandat
Nu var det längesen igen. Dagarna rullar på, jag har lite, lite kvar i skolan och sedan är det sommaruppehåll och jobb HELA sommaren. Jag har gått några pass på jobbet redan, det blir mitt femte imorgon. Jag tror att detta kommer bli bra, men jag känner samtidigt att det kommer bli väldigt mycket jobb och väldigt lite ledigt. Jag har fått schema för hela sommaren och det är fullspäckat. Kul, men samtidigt lite jobbigt.
 
I fredags hade de AW på jobbet. Jag var med då, tänkte att det skulle vara bra att få träffa några av dem man kommer jobba med utanför arbetet för att lära känna alla lite bättre och komma bättre in i gruppen. Riktigt trevligt var det. Vi samlades ungefär halv åtta och sedan åkte de sista (däribland mig) vid ett ungefär. Det blev middag på Husaren där de hade allsångskväll, den höll på till tolv. Sedan gick vi först en snabb sväng på Glädje för att tillsist hamna på Pitchers. Vi var inte länge på något av de ställena, men det var i alla fall trevligt!
 
Imorgon är det som sagt jobb som gäller. Håller på att gå bredvid för att lära mig avdelningen, hur de jobbar där och vissa nya moment som jag inte gjort så mycket tidigare. Jag kommer gå som T5a - sjuksköterska under utbildning. Jag kommer alltså få göra nästan allt som en legitimerad sjuksköterska får göra. Nästan allt. Det kommer nog bli bra, men samtidigt lite läskigt. Därav att jag kommer gå bredvid så mycket. Jag kommer inte att gå själv förens den första juli. Som sagt, lite läskigt, men det kommer att gå bra - jag kommer alltid ha någon som jag kan fråga om det skulle vara något. Det jag tror att jag kommer tycka är jobbigast är nog ronderna med läkarna, och överrapporteringen till dem som ska gå nästa pass - att få med allt viktigt där, jag vill ju inte glömma bort något. Men jag tror att alla har överseende med att jag är ny.
 
Oj vad mycket prat det blev om jobbet nu. När jag skickat iväg detta inlägg ska jag bege mig mot Sportvallen och titta på när Jesper och hans lag spelar fotboll. Idag gör Jesper "comeback" som spelare efter sin skada, undrar hur det kommer att gå?!
anniepiie

Jag kommer också jobba mkt men är lite ledig nu i ca 1-2 veckor sen börjar det, men är positiv till det! :D Hoppas att det gick bra för Jesper och hans lag på fotbollen! SV: Av Loka-smakerna tyckte jag mest om persikor. ;) Så himla coolt med sydafrika!! ♥ Wow!! Allt är bara bra med mig tack, har slutat på mitt jobb och återgår ju till mitt gamla, börjar på torsdag!! Ska bli urkul!! :D Kramar till dig!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress