Rebecca

Jobb efter examen!
Nu i somras jobbade jag ju på sjukhuset i Skövde. På avdelning 77-78 - neuro/rehab. Alltså patienter med olika slags neurologiska sjukdomar. Parkinsons, epilepsi, MS, ALS, eftervård efter stroke och hjärntumörer. Det är väl sjukdomar som är ganska så vanliga och som känns igen. Sedan finns det mer ovanliga som Guillain Barré och Myastenia Gravis. Som bland annat ger förlamningar och/eller ger svårigheter med tal, andning och sväljning. Spännande men det kan samtidigt vara rätt läskigt...
 
I alla fall. Sommaren gick hur bra som helst tycker jag, och jag tror att även avdelningen är nöjd med mig. Det är väldigt skönt. En sak som gör allt ännu bättre är att jag är erbjuden att jobba där när jag är klar med utbildningen i januari. Jag har sagt att jag vill vara ledig någon vecka precis efter examen, men sen kör jag igång och jobbar!! Läskigt men riktigt kul.
 
Nu är det bara en sak som ska klaras upp. Lönen. Vårdförbundet har gått ut och sagt att de tycker att alla nyexade sjuksköterskor ska ha en ingångslön på 25.000. Detta "tycker inte" Skaraborgs Sjukhus. I år låg ingångslönen på 23.500, vilket är på tok för lite. Hur ska jag göra för att få upp lönen?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress