Rebecca

En Vecka
De senaste dagarna har varit härliga. Det var fullt ös hemma hos Jesper. Kollade fotboll, kikade in stan, åt skaldjur, gick tipspromenad, kollade tranor vid Hornborgasjön, spelade "fotboll", byggde studsmatta.. Hjälp mig Jesper, något mer?? I söndags tog jag tåget hem, vid sju gick tåget och vid halv två var jag framme i Lund - toppen! När jag klev på det första tåget fick jag reda på att tåget jag skulle byta till i Nässjö var försenat. En timme. När vi var framme i Nässjö var det två timmar försenat och sedan ökade och ökade det bara HELA tiden. Tre timmar efter ordinarie avgångstid trippade tåget in på perrongen, 1.5 timme efter att jag egentligen skulle varit framme i Lund. Galet! Som tur var så hade jag snälla kusiner som erbjöd sig att hämta mig vid stationen i Lund, och att jag fick sova hos dem, annars skulle det bli till att pröjsa taxi ut till pappa.

Åkte från dem tidigt på måndagsmorgonen eftersom att de skulle upp till skolan. Buss-Buss-Vänta-Buss-Gå. Sedan var jag hemma hos pappa. Slängde i mig en "frukost" och la mig framför teven, somnade som en stock! Vaknade några timmar senare, upp, äta, packa. Åka hem till mamma. Myskväll. Även tisdagen blev bra, hemma tillsammans med mamma.

På onsdagen fick jag ett jäkligt tråkigt mejl, jag blev nästan förbannad! I fredags hade jag ju möte med chefen på tidningen angående förlängning, vilket han (och alla andra på arbetsplatsen) var positiv till. Men i onsdags möttes jag av ett mejl angående att de haft ett möte och kommit fram till att de inte kan erbjuda mig någon mer praktik. Bara whaaat? Ja, jag blev sur, det som gör mig ännu surare är - 1: att han tog det på mejl, kunde han inte ringa åtminstone? 2: att han inte svarar på mitt svar där jag undrar vad som fick dem att ändra sig... Vem gör något sånt??

Aja, på eftermiddagen sedan stack jag in till Lund för att ha ett möte med en Studie & Yrkesvägledare på Lunds Universitet. Jag har nämligen hittat en utbildning där som kan vara intressant. Jag har som tur är några dagar till att bestämma mig på, angående hur jag ska göra.

Idag blev det ytterligare ett möte. Denna gången på arbetsförmedlingen. Därefter tog jag bussen in till Lund för att träffa Mansi. Jag hade någon timme till godo där, så jag passade på att springa runt i lite affärer. Köpte tre grejor på H&M, kan lägga upp bild på det senare. När Mansi kom vid ett så satte vi oss på Espresso House, jag tog en Cappuccino och en Cream Cheese Bagel, sedan satt vi där och snackade i någon timme innan det var dags för oss att bege oss hemåt. Här hemma har jag sedan lagt ner en del tid på lite jobb och så lagade även jag och min syster mat. God soppa. Kaffe och ytterligare lite mer jobb har kvällen erbjudit mig, snart ska jag och mamma gå ut med vovven och sedan är det väl dags för sängen. Imorgon ska jag försöka ta mig upp tidigt igen! Hard work - work.

I nuläget, nähe - men varför vara så postiv angående det när jag är på plats?

Pauline

HEj, kika in på min blogg och läs om mitt smink från ELF!

Linnea Almroth

Åh tack! :)

anniepiie

Åhh va tråkigt att få ett sånt mail när de lät så himla positiva innan! :( Jag håller oxå med om att han borde ha ringt, inte okej att en chef meddelar så via mail.... Vad händer nu då? har du någon annan praktik på g?? Hoppas att du har en bra start på veckan iaf! :) Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress