Rebecca

R E S A
Sen någon gång i våras har jag och Jesper pratat om att vi ska åka någonstans i sommar. En resa, vi två. Fortfarande står vi mest och trampar angående var vi ska åka. Jag har nog ställt in mig på någonstans i Grekland. På någon ö. Men, det finns ju tusentals öar känns det som. Ska vi åka till någon av de där kända? Eller någon som inte är lika känd?
 
Rhodos?
 
Kreta?
 
Lefkas?
 
Kos?
 
Santorini?
 
Kefalonia?
 
Karpathos?
 
Valmöjligheterna är oändliga känns det som.
 
Jag tänker mig nog någonstans där stränderna och vattnet är superfina, där man kan snorkla och sådär, men att där även ska finnas saker att göra och titta på. Lite historia och så. Egentligen kan jag nog tänka mig att hela Grekland är ett stort historiearv, men ändå velar jag fram och tillbaka. Först var jag inställd på Lefkas. Jag hade läst att stränderna var gudomliga, att de var bland de bästa i hela Grekland. Men - hur mycket finns det att göra där? Vad finns det att se på?
 
Jesper är inte den som nöjer sig med att ligga vid stranden hela dagarna, och jag känner också att jag vill göra mer än så. Titta på gamla historiska byggnader och sådär. Knossos till exempel, det ligger på Kreta, ska man åka dit istället?
 
Självklart behöver det inte bara vara historiesaker man behöver göra, se och uppleva, det kan vara annat också. Det jag känner är att jag behöver lite idéer, inspiration och förslag på vad och var det finns. 
 
Hjälp mig snälla. Att komma med idéer och förslag. Har någon av er varit i Grekland, på någon av dessa öarna? Har ni någon favorit? Någonstans där ni känner att "dit bara måste man åka" ?
 
Anniepiie

Är så roligt att resa! :) och jag håller med er, endast sola är inte intressant... Lite sevärdheter måste man ju planera in oxå! ;) Jag ska till london.. Igen! :p haha men älskar den staden!! <3 en resa till USA måste planeras in oxå, blir inspirerad överallt om att åka dit! :) så du jobbar nätter oxå... Jag har aldrig gjort det, men måste vara ganska gutt endå! Hoppas att det går bra på jobbet, jag räknar ner till rean nu och ledighet! :) ta hand om dig! Kramas

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress