Rebecca

NÖJD!
Jag känner mig så galet nöjd just nu. Allt känns så bra. Dels så har jag idag avslutat min fjärde vecka på neonatalavdelningen, fjärde av tio, alltså har jag snart gjort halva perioden. För övrigt trivs jag otroligt bra på avdelningen. Alla jag jobbar med att så goa och bra, man känner sig verkligen välkomnad och de "markerar" tydligt att om det är något så är det bara att fråga! Det känns toppen tycker jag! Det enda negativa är väl egentligen att jag är tvungen att vara inne så mycket, och får alltså ingen sol på mig...
 
En annan toppensak är att jag idag fått reda på resultatet på den sista tentan. Patofysiologi 3 som handlade om urinvägar, mag-tarmkanalen, reproduktionsorganen och lite annat smått och gott. Det blev - hör och häpna - VG på den tentan. Jag fattar inte hur jag lyckades, men jag sa ju att det kändes hyfsat bra när jag gick där ifrån :D. Förra veckan fick jag även reda på den senaste omvårdnadstentan (som vi skrev samma dag som patofysiologin) och där fick jag, till min "besvikelse", bara godkänt. Jag är helt klart nöjd, det som gör det lite surt är att jag har fått VG på allt annat i kursen och att jag därför skulle fått VG i slutbetyg om jag bara fått ihop ett VG på denna tentan också. Men jag är supernöjd - tänk att jag presterat så bra på den eventuellt kanske tuffaste terminen under hela sjuksköterskeutbildningen!
 
Och en sista sak som gör allt ännu mera toppen. Jag letar efter en resa tills när jag är ledig mellan jobbet och det att skolan börjar igen!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress