Rebecca

we're moving
Just för tillfället känner jag mig rätt så stressad med allt som händer runtomkring mig. För ungefär två veckor sedan när mamma, Johan och jag satt och drack te så gick vi in på Bovision för att kolla runt på hus, mamma & Johan har velat flytta härifrån ett rätt bra tag. Vi hittade en rätt stor "villa" lite närmare där min pappa bor. Mamma förälskade sig direkt i stället och likaså gjorde Johan. Dagen därpå ringde de till mäklaren för att boka in sig på visning samma dag. De åkte dit och kollade. De såg då att det var en hel del att göra med huset, men de bestämde sig för att lägga ett bud på det ändå, beroende på vad banken sa...

Det har varit en liten procedur, som ändå har gått väldigt snabbt. Idag ringde mäklaren till oss och sa att vårt bud "vann" och att säljarna ville sälja huset till just oss.

Vi (eller ja, mamma och Johan) drog direkt igång med försäljningen av detta huset när de hade varit och kollat på det nya. Vår mäklare har varit här och värderat huset och på torsdag kommer han/hon igen tror jag. Nästa torsdag kommer fotografen dessutom hit.

Detta betyder att vi snabbt som attan måste fixa här hemma. Plocka undan alla onödiga prylar, eller om de är personliga, packa ner en del kläder som vi tror att vi inte kommer använda dessa veckorna. Det som ska vara kvar här är det som "gör" ett hem. Det som gör ett hem helt.

Eftersom att jag och min syster sticker iväg redan på fredag så har vi rätt så ont om tid när det gäller undanplockningen på våra rum. Vi ska upp till farmor & farfar/kusinerna för att fira farmor som blir 80. Dagen därpå tar jag tåget upp till Jesper eftersom att han fyller 20, jag kommer inte hem förens rätt så sent på torsdagen (samma dag som fotografen kommer hit).

Alltså måste jag ha ALLT fixat tills på fredag vid lunch, en grej till som ska hinnas med är ju att packa, bestämma kläder till festligheterna och slå in presenterna! Snacka om stress? I alla fall för mig...

Imorgon så ska hela familjen, på mammas sida, sticka till det nya huset för att kolla in det. Pappa och jag körde förbi det i lördags med motorcyklen, men då kunde vi ju bara se det utifrån. Stort är det i alla fall!
anniepiie

Så spännande! :) jag hoppas att ni kommer trias i det nya huset sen då! :D SV: ahh kan vara bra att sy in dom då! ;) hihi Kram

thesswester - inte som alla andra

har frågestund på min blogg, skulle vart trevligt om du ville ställa några frågor? :)

† Lama

sv: jo jag vet.. :(

finns en video där en tjej slänger ner flera valpar i en flod, vet inte om dom överlevde..

anniepiie

Jaa, det tycker jag att man bör göra! ;) så lite kan göra så mkt! :) ahh det är ju alltid så när man flyttar! :) ha en bra dag nu, var det idag du skulle köra?? Kram

S A R A K L I N T B E R G

Sv; Tack :) Ska du se idol ikväll?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress