Rebecca

...
Usch! Vad jag känner att jag behöver en paus nu. Jag känner inte alls för att plugga. Jag har suttit och skrivit ut alla de föreläsningarna som jag inte har sen tidigare så nu är det egentligen bara att sätta sig och plocka ut information. Till tidigare tentor har jag skrivit ett eget häfte/kompendium men fakta angående det vi ska ha tenta i. Jag tycker att det är rätt bra då man har allt samlat på ett ställe. Man slipper leta runt i olika böcker på olika sidor, det är bara att läsa. Plus att om det skulle bli omtenta har man det samlat då också, så slipper man börja om på noll eller vad man ska säga. Det negativa är att det är tidskrävande. Jag börjar med att leta information i det utskrivna materialet samt i böcker, skriver ner det mest relevanta för hand för att sedan skriva ner allt i datorn och skriva ut. Då har jag läst, skrivit och skrivit om, plus att det är lättöverskådligt när man väl är klar. Hittills har ju den metoden gått bra, men som sagt, det är tidskrävande... En annan positiv sak är att det inte tar så mycket plats när man väl är klar, alltså är det lättare att ha det med sig när man ska iväg någonstans! Istället för att flytta tusen olika böcker, anteckningsblock och grejor fram och tillbaka. Jag borde verkligen sätta igång nu, men usch vad jag inte känner för det över huvud taget! ...
anniepiie

Kämpa på, du fixar det! :) Tänk va skönt när du är klar sen! ;) SV: Vaxet fungerade himla bra på mig och blev positivt överraskad. Benen var så lena och jag tyckte inte att det blev så kladdigt som det annars kan bli. :) Det enda är ju att man måste ta bort vaxet med olja, funkar ej med vatten. :P hehe Oj, 4 1/2 dl låter mkt, men är säkert inte det egentligen. :) En dag kanske jag tar mig mod att göra det, är ju för en bra sak! :) Kramis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress