Rebecca

23/
Det är underbart när man ser saker bockas av från sin "att göra"-lista. Lönekontoret, mejl till Solhem om timvikariat, tidsbokning hos naprapat, lista över vilka som kommer på kalaset och köpt gardinstänger har jag hittills fått ihop. Maten är också relativt bestämd och även efterrätt/bakning. Allt detta kan bockas av! Visst finns det saker kvar att göra, men så är det alltid.
 
Idag var jag ännu en gång uppe tidigt. Körde min syster till skolan. Sedan satte sig mamma och jag oss på ett fik och åt frukost. Handlade mat och vin. Sedan körde vi till Nova, tittade först på Cervera där jag visade lite saker som jag önskar mig, sedan blev det Jysk och Rusta. Det blev bara handlat på Jysk för min del, där köpte jag gardinstänger. Mamma köpte desto mer. Täcke/kudde x3, julklapp, gardinstång, vinglas, spisbränsle, värmeljus, presentpapper, etiketter, adventsljus och en dekoration till detta... En del! Efter Nova blev det Byggmax där vi köpte pellets och sedan hemfärd.
 
Jag har i eftermiddag inte gjort jätte mycket. Varit ute med hunden, gjort lunch, ätit min första lussekatt (för denna vinter alltså), ringt samtal (dock bara ett svar), och kört igång en maskin tvätt.
 
Däremot har jag en del kvar att göra. I helgen hade jag velat få upp gardinstängerna, fixa det sista med kläderna, fixa i bokhyllan och slänga massa skräp som jag samlat på mig. Dessutom ska jag få ihop en tur till IKEA, baka pepparkakor och städa. Att få ihop önskelistan som jag vill ha den hade inte heller varit fel! Det börjar dra ihop sig...
 
Lite avbockat, en hel del kvar!
Hanna Karlsson

Skönt att ha en del gjort!

Svar: Absolut! Det är riktigt skönt. Bara att ha det nedskrivet är skönt, då kan man släppa det - sluta älta runt det i huvudet hela tiden.
Rebecca

liborius

ja känslan av att bocka av något är underbar,haha:)

Svar: Ja, det är det verkligen! :)
Rebecca

assala

vilken fin blogg du har!:)
kika gärna på min blogg med & släng gärna in en kommentar!:)

anniepiie

jag måste oxå fixa en önskelista! :) Villha en ipad iår! :P Kul att ni har handlat på jysk! :) Finns mkt småsaker där som lätt slinker ner i korgen! :) hehe SV: okej men det låter ju bra! :D Fick mitt andra arbetsgivarintyg iadg btw, awsome! :) Kramis

dite

hoppas du haft en toppen dag :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress