Rebecca

mina senaste dagar
Hej på er, längesen nu... I torsdags förra veckan kom Jesper ner, vilket var en total överraskning! Jag visste att han skulle komma, men inte på torsdagen utan på fredagen. Men det var bara kul :)
 
Fredagen ägnades åt arbetsförmedlingen och shopping. Buttericks, Coolstuff, IKEA, Stadium+ och Emporia. Vi hann med mycket på de timmarna! Det blev även lite köpt, halloween-kostymer, galgar, pannband till när man springer och skor. Två par till mig och ett par till Jesper. Efter shopping-rundan blev det hemfärd och kvällsmat i form av kräftor, framför TVn. X-factor bland annat. Vilken cirkus!
 
På lördagen blev det stressigt. Jag skulle flytta ut resten av mina saker från mitt gamla rum, packa, fixa lite med tvätt och sådär, innan vi skulle vara hos pappa. Vid tre/halv fyra skulle vi vara färdiga (duschade, påklädda, sminkade...) och sitta redo i bilen upp mot kusinerna. Vi hann faktiskt, dock till den senare tiden, men det var ju ändå bra gjort. Uppe hos kusinerna var det kalas för Victor som precis fyllt 20. En hel del folk och god mat. Prat, musik och så skickade vi upp såna där "lyktor" av papper som flyger med hjälp av värmen från ljusen. Vi sov över där uppe och hade en lugn söndag.
 
I måndags var det dags för Jesper att åka hem. Väldigt lugn dag det med, det mest krävande var nog att vi var ute med hunden i blåsten.
 
Tisdag: Work for You och så en jäkla massa sömn i soffan framför TVn. Idag har jag inte gjort mycket alls, ringt till äldrevården här i byn (angående tjänst/vikariat), tagit hand om lite tvätt och så tv. Tittade precis på en brittisk dokumentärserie på 4an, som handlar om personer som har "förändringar" till utseendet. Till exempel var det en tjej som blivit attackerad med syra där huden fräts bort och som gått igenom hudtransplantationer och sådär. Hemskt! Det var även två killar som hade medfödda förändringar. Jag kommer inte ihåg vad deras diagnoser kallades. Är det någon mer som sett på detta? Förlorad skönhet - Katies vänner.
 
Nu kommer snart pappa hem och då är det dags för mat. Bye bye!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress