Rebecca

Äntligen!
Nu är äntligen tentan över, äntligen kan jag slippa tänka på det på ett litet tag. Jag hoppas att de rättar snabbt, en eventuell omtenta blir nämligen om lite mer än en månad (24e maj)... och de har 18 vardagar/arbetsdagar på sig att rätta - det blir lite tight om tiden hinner gå fullt ut. Aja, det är bara att hoppas att det inte behövs någon omtenta. Det kändes helt okej när jag lämnade in den, över förväntan om man tänker på hur lite jag faktiskt har pluggat inför den.
 
Nu är det i alla fall påsk. Lite ledigt från skolan ska jag väl få vara. Dock har jag en jäkla VFU-uppgift som ligger och skräpar. Den ska in den 28e, om lite mer än en vecka med andra ord.
 
På tal om påsk, vår och fint väder. När jag, och Jesper, var i Skåne senast tog vi en tur förbi IKEA i Jönköping också. På vägen ner med andra ord. Då köpte vi lite smått och gått till balkongen. Ett jättesmidigt bord med två stolar och dynor, ett "miniväxthus" och så lite annat smått krafs. Jag kom precis tillbaka från att ha oljat in bordet och stolarna, påbörjat inoljning i alla fall, så att det kan ställas ut nu till helgen när det ska bli så fint väder. Äntligen kan vi sitta ute på balkongen, faktiskt använda den. Hela förra sommaren var det bara en grill där ute, och så två sol/strandstolar, inte så värst inbjudande precis...
 
Som sagt, bordet är väldigt smidigt då det går att fälla ihop på båda sidorna. Alltså kan det vara så litet att det inte tar någon plats, men även så att det får plats två och fyra personer. Om man vill kan man nog klämma ihop sig ännu fler om man vill! Vi köpte även två positionsstolar. Sköna att sitta i om man bara vill äta men man kan även ligga och sola i dem. Perfekt när man bara har en liten balkong som vi har. Man får mycket för lite. Innan funderade jag på hur man skulle få ihop det. Att ha något som man kan sitta i och fika/äta men även få plats med solstolar. Smidigt och bra. Serien heter Äpplarö och träslaget är akacia. Eventuellt kommer vi köpa fler saker ur den serien, något mer att sitta på, men vi ville först ta hem och prova, se hur det blev och se hur mycket plats vi har. När vi var där hade de satt ihop en bänk med en väggpanel och en hylla, det såg väldigt fint ut, får se hur det passar här :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress