Rebecca

Tragiskt
.........
 
Idag har en hemsk sak inträffat. Hemska saker händer varje dag tyvärr och allt bör uppmärksammas, men idag var det väldigt nära och jag ... inte upplevde det, men tog del av en konsekvens av det. En mycket liten och betydelselös konsekvens i jämförelse med allt annat.
 
Jag skulle ta tåget in till Skövde för att gå på eftermiddagsföreläsningen (vi hade haft en lång håla däremellan), och redan här kan ni nog räkna ut var vi tillslut kommer hamna...
 
...De ropade upp på högtalarna i tåget att vårt tåg skulle bli stående här i Stenstorp en stund då en olycka inträffat på stationen i Skövde, att det var allt de visste för tillfället och att de skulle återkomma med mer information. Mina tankar gick direkt till en sak, vad skulle det annars kunna vara?
 
Direkt började i alla fall alla ringa till bekanta som de skulle träffa inne i Skövde och sa att vi hade blivit stående på grund av olycka. Några hade folk som väntade på stationen som såg vad som hade skett. En man hade blivit påkörd av ett tåg. Ambulans och polis var där... Hemskt, tragiskt!
 
Jag satt kvar i tåget till ny information kom, då sa de att "mitt" tåg skulle vända om och gå tillbaka mot Falköping - Jönköping - Nässjö. Jag gick av tåget och fick tag på Jesper som kom och lämnade nyckeln till hans bil och så körde jag in mot Skövde.
 
Jag kom förbi stationen där det stod någon brandbil. Jag tror att det mesta var "fixat" då det inte var så mycket räddningstjänst-fordon kvar...
 
I alla fall. Tragiskt är vad det är, och idag går mina tankar till mannen som mist sitt liv och hans anhöriga. Undra om de vet något än. Jag kan inte ens tänka tanken om vilken situation de är i nu och vilka känslor de känner. Jag har ingen aning om vem denna mannen är, hur gammal han är, om han har fru och barn. Men oavsett ålder och familjesituation är detta verkligen tragiskt!
 
.........
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress