Rebecca

03 - 07 - 14
Idag har jag haft en lite mer produktiv dag än vanligt. Tog mig upp vid klockan halv tio, sedan har det rullat på. Jag har lämnat blod, kollat i affärer, storhandlat, tvättat och diskat. Snart ska jag sätta igång med kvällsmaten också.
 
Jag tyckte att det gick bra att lämna blod, fick en liten "oj"-känsla när jag såg nålen men det var inte så farligt. Jag hade ju redan hört att den var större än vid vanliga venprovtagningar så jag var förberedd! Jag fick reda på att jag hade den vanligaste blodgruppen, A RhD+, den blodgruppen flest har i Sverige, den det är störst efterfrågan efter och faktiskt den blodgrupp som de har minst av i Skövde just för tillfället... Det känns bra att ha gjort det, jag som aldrig har haft något problem med nålar eller stick tyckte inte att det var någon uppoffring, eller något jobbigt, att lämna iväg 4,5dl blod.
 
Efter sjukhusbesöket körde jag mot Elins Esplanad där jag först tittade i affärer. Det blev en tunika och en topp från Gina samt ett par ballerina från DinSko. Var även inne en snabb sväng på apoteket. Sedan följde ett flera timmar långt besök (kändes det i alla fall som) på Maxi där jag köpte massor med grejor. Bröd, mjölk, grönsaker, frukt, pasta med mera. Vid kvart i fem ungefär var jag hemma i lägenheten igen, efter att ha kört hemifrån vid halv elva. Lång dag!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress