Rebecca

00:16
Nu är det alldeles strax dags för mig att sova, imorgon blir det tidig uppgång klockan sex-halv sju. Nu ikväll har jag tittat på och läst igenom en gruppuppgift (Case 3) som ska in på fredag innan klockan 8 på morgonen, tiden tickar iväg... Det börjar kännas bra, även om det först kändes som att vi hade på tok för kort tid på oss att få ihop den. Caset handlar om buksjukdomar/sjukdom i magtarmkanalen, och herregud vad svårt det är. Det känns som att det kan vara hur mycket som helst - allt - men samtidigt känns det inte som att något passar helt in på patientens symptombild. Men men, vi har i alla fall fått ihop en hel del text (mer än vad vi egentligen får ha), så det blir säkert bra...bara vi klarar av att sålla bort ½ sida eller vad det nu blir.
 
Imorgon ska vi sitta tillsammans och fixa det sista med arbetet, men innan det ska vi göra S-HLR igen, och denna gången få ett intyg på att vi klarar av det. Det är rätt svårt, jag som är så lätt har svårt att få så mycket tryck i kompressionerna som man ska ha - bröstkorgen ska ner minst 5 centimeter ... Jag får ju ta i mycket mer och då påverkas ju även min andning - inblådningarna påverkas. Jaja, nog om det, det går säkert bra, och om jag inte blir godkänd på första försöket är det bara att göra om det.
 
I måndags tog jag BCG-vaccin, vaccin mot TBC, och nu kliar det på insticksstället. Jobbigt! Borde ju inte klia där men det är så lätt att göra det.. Grr, vill bara att det ska läka nu, men det lär väl ta ett tag. Ofta blir det ju ett sår efter ett tag, som vätskar/varar ...
 
I alla fall, nu ska jag sova - kram på er och sov så gott!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress