Rebecca

Imorgon!
Söndag. Alldeles strax är det dags att sova. Imorgon sätter praktiken för denna termin igång. Det är dags för mig att vara på sjukhus - Öron-Näsa-Hals, käkkirurgi och ögon, i tre veckor. När jag hörde att jag skulle vara på ÖHN blev jag först lite missnöjd - "Jahapp, ska jag stå och spola öron i tre veckor nu eller vadå?!" - men nu känns det bättre, jag kommer nog få se och lära mig mycket! Kanske får jag vara med på någon operation? Imorgon blir det en rätt skön dag då jag ska vara där vid 13.30 och slutar sedan 20, lite kort och lagom, sedan sätter det igång på riktigt med antingen 7-16 eller 14.45-22. Mest 7-16, om inte mitt schema ändras.
 
Ska lägga mig nu snart som sagt, så att jag förhoppningsvis kommer upp i lagom tid imorgon 9-10. Så att man får en lugn morgon/förmiddag. Hinner äta i lugn och ro och läsa på lite mer inför praktiken. Jag har idag suttit lite med dels mål som jag har och sedan försökt hitta information angående olika aktuella saker som jag kan ställas inför på just denna avdelningen. Jag har försökt leta upp öron- och ögondiagnoser, CVK-skötsel, track-skötsel, PEG och sond, men har inte hittat jätte mycket om det än. Men, men det löser sig under tidens gång!
 
Godnatt :)
 
En gammal/redan använd bild bara för att det kanske blir lite roligare då...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress