Rebecca

Kan inte sova - som vanligt.
Hej på er, ännu en natt då jag har svårt för att sova. Känner att ögonen är lite trötta men fysiskt och psykiskt är jag pigg. Jag tror att det är mitt sinne som håller på, att jag har så mycket tankar. Det brukar göra det svårt för mig att sova. Idag går nog tankarna åt det sista i skolan (tenta nästa lördag som jag måste börja plugga till), att jag måste försöka gå bredvid lite till innan sommarjobbet sätter igång (hur nu det ska gå till), att helgen är fullspäckad (varit på kalas idag, ska på kalas imorgon och sedan konfirmation på söndag). Det är inte nådigt just nu. Allt jag egentligen borde ha på schemat är tenta-plugg men det är en del annat också ... Dessutom tänker jag på mitt schema i sommar, som jag fortfarande inte fått. Tråkigt, vill ju ha det nu, det är trots allt bara en vecka kvar ungefär.
 
Till något annat då. Idag tog jag mitt första dopp för denna säsongen. I en sjö fick det bli. Stod länge och funderade på om jag verkligen skulle göra det, vattnet kändes ju så kallt. Tillslut puttade Jesper i mig - brrr!! Upp direkt, sen blev det ett snabbt dopp till innan vi gick upp och åkte hem för att göra vid oss inför kalaset. Det var i alla fall skönt att ha gjort det, så varmt som det varit nu de senaste dagarna.
 
Imorgon är det ett tidigt kalas som gäller. Sätter igång vid tolv. Så antagligen får det bli plugg när man kommer hem från det. Det känns så dumt, har ingen motivation alls till att plugga. Usch ... Men det är det sista nu, för denna jobbiga och intensiva termin. Nästa termin sägs kännas som rena semestern i jämförelse! Får hålla tummarna för det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress