Rebecca

6 november 2014
Vilken dag. Föreläsningen idag började 8.15, vilket innebär tåg 7.25 - trodde jag (och alla andra i klassen). Efter att ha suttit och väntat på föreläsarna i en halvtimme efter start gick några i klassen för att leta rätt på någon som visste något. Efter ett tag var de tillbaka. "Ingrid kommer inte, det kommer att komma någon annan". De skulle försöka få tag på någon. PUST! Några gick då, jag och en del andra satt kvar för att se vem som skulle komma. Efter en liten stund kom Mia Berglund in, som är Lektor i Omvårdnad, och sa att ingen av de egentliga föreläsarna kunde komma. De är gästföreläsare och är alltså praktiskt inne i vården också (på akuten, IVA, op och så vidare), de jobbade och hade då ingen möjlighet att komma. Tydligen har någon miss skett i kommunikationen, de var inbokade nästa torsdag. Då är hälften av klassen ute på praktik och andra hälften på studiebesök på sjukhuset. Alltså har ingen av oss elever möjlighet att ha föreläsningen då. Typiskt! Det Mia kunde fixa fram var en föreläsning som vi egentligen skulle ha nästa vecka (alternativt i december om man är i gruppen som har första praktik-perioden). Det röstade alla nej till, alltså var det bara att åka därifrån. Åka hem. Ordentligt tråkigt, men jag får se det positiva i det - istället kan jag sitta här hemma och hålla på med olika arbeten. Det är ju en del som vi ska göra denna termin.
 
B-uppsats, 6-8 sidor.
"Tema"-uppgift, cirka två sidor.
"Mitt lärande under år två", cirka två sidor.
VFU-uppgift, cirka två sidor.
 
Jag tror att det är de uppgifterna vi har att göra. Inget ska in än på ett tag, men det kan ju vara skönt att börja. Det hade ju varit skönt att slippa tänka på de "mindre" uppgifterna så att man kan lägga sina tankar och sin energi på uppsatsen som ska påbörjas nästa vecka.
 
Så, det är det jag ska göra. Jag börjar nog med Tema och om jag blir klar med den idag fortsätter jag på "Mitt lärande", det jag gör med B-uppsatsen blir att försöka komma på vad jag ska skriva om. Jag skulle tro att det antingen blir något inom Livets början eller Barn i vården, men mer konkret vet jag faktiskt inte än. Förslag? Det ska handla om Delaktighet eller Lärande...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress