Rebecca

25 oktober 2014
Hej på er! Då var vi tillbaka på vintertid igen. Vi går mot mörkare tider.
 
Idag sov jag länge, hela förmiddagen, sedan blev det lite tv-tittande medan jag åt följt av plugg till nästa veckas tenta. Jag brukar alltid försöka göra små sammanfattningar på det viktigaste, utifrån betygskriterierna, och det är det jag håller på med nu. Jag hoppas att jag blir klar med det imorgon så att jag sedan bara kan läsa, läsa, läsa. Mala igenom det helt enkelt, gång efter gång. Hittills har det ju funkat :)
 
Nästa tenta är det sista vi gör i denna kursen som sagt, sedan börjar en ny kurs veckan därpå. Så skönt det ska bli. Jag längtar faktiskt, få lite variation. Hittills har vi läst två parallella kurser, en i omvårdnad och en i biomedicin. Nästa kurs kommer vi läsa på helfart, alltså att vi bara kommer läsa den. Delaktighet och Lärande heter den, och då är det dags för oss att skriva en B-uppsatts. Jag har inte kommit på vad jag ska skriva om än, men det löser väl sig :)
 
I alla fall. Nu ikväll har vi haft Jespers syster här på besök. Vi har ätit tacos (som det för övrigt var jättelängesen som jag åt), tittat på Så mycket bättre och därefter två filmer. Walking on Sunshine och Blended. Bra och roliga filmer båda två!
 
Men, nu är det dags att sova. Upp imorgon igen och fortsätta plugga. Kram och godnatt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress