Rebecca

Delaktighet och Lärande.
Nästa kurs, Delaktighet och Lärande, kommer handla mycket om hur man ska göra patienterna delaktiga i deras vård och hur man ska lära ut olika saker. Det är även det vi kommer skriva om i B-uppsatsen, på något sätt. Där kommer vi även ha fyra olika "teman" att välja mellan. Akutsjukvård, Livets början, Barn i sjukvården samt Palliativ vård. Man ska alltså välja ett av dessa teman som man sedan ska koppla till delaktighet och lärande. Vad jag ska skriva om har jag som sagt inte bestämt än, men det löser sig nog. Så småningom.
 
Kursen kommer vara uppdelad som så att vi först har en veckas föreläsningar, veckan därpå går den första gruppen ut på praktik på vårdcentral i tre veckor medan den andra gruppen ska skriva sin uppsats, efter de tre veckorna byter vi så att den andra gruppen har vfu och den första har sitt uppsats-skrivande, i tre veckor. Sedan är vi redan framme vid jul och har lite juluppehåll i någon vecka. Den 7/1 är vi sedan tillbaka i skolan igen för att ha en heldag med seminarium. Sen är den kursen och denna terminen slut. Galet!! Jag kommer först att ha mitt uppsats-skrivande och därefter praktik, jag hade egentligen velat ha det tvärt om. Men men, det är väl inget att göra åt det antar jag?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress