Rebecca

PÅSKHELG
 
Glad påsk!
 
Eller, nu är ju påsken över men jag får väl hälsa det ändå. Jag har haft en bra helg - och påsk, med fint väder, gått promenader, varit på fest och pluggat (fixat med ansökan inför C-uppsatsen). Vi har äntligen fått kontakt med en som nog kan tänka sig att vara en kontaktperson. Åh, vad jag hoppas att det går igenom nu så att vi kommer iväg!
 
I lördags var vi på fest 50 meter bort. De vanliga, trevliga människorna var där, minus två som var i Stockholm på utbildning. En bra kväll som slutade SENT, eller tidigt dagen efter, beroende på hur man ser på det. Vi kom dit vid sex på kvällen och gick därifrån fem på morgonen ungefär. Då var det bara jag, Jesper och två till kvar. Mycket prat, men som vanligt när det är mycket folk hamnar jag lite i bakgrunden - jag trivs bäst när det är några få som sitter och pratar. Då kan jag ta mer utrymme. Men trevligt var det i alla fall!
 
På söndagen var vi en sväng hos Jespers mormor och hjälpte henne med tv:n. Lite fika fick vi också. Och så var vi ute och gick en bra runda. Härligt med detta vädret, jag hoppas verkligen att det är här för att stanna!! Vi fixade även lite på balkongen. Jesper tog äntligen ner gran/lamp-girlangerna sen i vintras (vi har inte velat ta ner dem eftersom att det varit så blött hela tiden) och jag fixade med växterna där ute. Tog bort lite gamla blad och la på ny jord där det behövdes. Snart åker de helt ut från vinterförvaringen, nu borde det ju inte bli mer minusgrader!
 
Idag har det varit en lugn dag. Tittat lite på ansökan, mejlat den eventuella kontaktpersonen, pratat med Jennifer (som jag ska skriva uppsatsen med) och varit ute och gått en promenad - igen. Nu är det väl dags för mig att sova, så att man orkar upp imorgon. Det är i alla fall ingen skola så jag behöver inte vara uppe med tuppen som tur är. God natt!
 
Låt mig drömma hur jag ska göra med sommarjobbet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress