Rebecca

Dags för uppsats och så lite jobb
Sommaren är slut. Jag har jobbat som en galning. Efter en veckas ledighet mellan jobb och skola, som spenderades nere i Skåne hos mina familjer, har nu skolan satt igång igen. Vi har ett väldigt härligt schema - om det hade varit på grundskolan. Vi var i skolan ungefär en timme i måndags, nästa gång vi ska dit är en dag i september och därefter följer bara de dagar då vi ska "gå upp" med våra examensarbete.
 
Ja, nu är det C-uppsats för hela slanten. Därav att vi inte har massa schemalagt i skolan. Vi ska själva ansvara för tiden så att vi får ihop våra uppsatser. Just nu går det lite trögt för min del då inte allt är riktigt färdigt inför att kunna skicka ut frågor till mina informanter. Förhoppningsvis får jag klartecken imorgon om att jag åtminstone kan skicka all information till en ansvarig på en skola nere i Sydafrika. Han måste sedan godkänna att jag gör min studie där, innan jag kan skicka ut frågorna till studenter där nere. HOPPAS att han går med på det så att min idé kan bli av.
 
Sommaren har åtminstone gått utmärkt, men en massa jobb, två korta turer till Skåne och en kort sväng till västkusten. Eller, egentligen två, jag var vid Gullmarn och dök en helg också! Jag har varit väldigt nöjd med jobbet i alla fall. Stundtals har det varit väldigt mycket med stress och sådär, och en hel del dagar har jag fått jobba över. Fast det har gått bra och det har varit kul. Antagligen kommer jag även jobba lite under hösten och så kommer jag att komma tillbaka till samma avdelning sen i vår när jag har tagit examen. Det känns riktigt skönt att veta att det är ordnat med arbete när jag har läst klar - och tänk att det bara är en termin kvar i skolan!
 
Nu ska jag alldeles strax sätta igång och laga kvällsmat. Jesper är och tränar och kommer hem om ungefär 30 minuter. Kram, vi får se när jag skriver nästa gång (jag vet att jag inte är så bra på det...)!
 
Så härligt det hade varit men en resa till solen nu!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress