Rebecca

natt
Jag kan inte sova, därför sitter jag framför datorn och försöker skriva på min uppsats - istället för att våndas och rulla fram och tillbaka i sängen.
 
Jag har kommit igång någorlunda med uppsatsen nu. Jag vet inte hur bra det är men jag har i alla fall kommit igång. Jag har visserligen inte fått in så många svar än, men några i alla fall så att jag har kunnat börja. Just nu är resultatet på ungefär fyra sidor, vilket känns helt okej med tanke på att jag inte har fått så många svar än. Det ska bli så skönt när detta är klart!
 
Nästa vecka är det första examinationsveckan där studenter går upp med sina uppsatser. Då är det ju inte dags för mig i och med att jag nästan precis kommit igång, men jag ska åka och lyssna på en eller två opponeringar, så att man har det gjort (man måste gå på minst två för att bli godkänd i kursen).
 
Nästa vecka är sista veckan för denna kursen. Om två veckor börja mina två sista kurser på hela sjuksköterskeprogrammet. Vårdande och profession samt Klinisk Biomedicin 2. Det är rätt så galet att det är dags för de två sista kurserna på hela utbildningen, men så skönt! Dessa sista veckorna av utbildningen kommer bestå av 6 veckors praktik, NKSE teoretiskt och praktiskt, någon liten tillämpningsövning inom katastrofmedicin, 2 stycken seminarium och 3 RHiO-tillfällen. Och respondering/oppondering på uppsats såklart. Den 15/1 tar jag examen! Hoppas bara att alla dessa examinationsmoment går vägen, så att jag faktiskt är klar den 15:e.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress